Ako napísať firemné vianočné prianie? Tieto tipy by ste mali poznať!

Dominik Parajka Ciferník12.12.2022 Ako na... (tipy a triky) Čas čítania: 3 min.
Ako napísať vianočné prianie

Čas Vianoc sa nezadržateľne blíži a ak ešte nemáte pripravené vianočné prianie, je najvyšší čas. Vianočné priania sú totiž dobrým zvykom nielen v súkromí, ale aj v biznise. Aby však mali ten správny efekt, musia byť správne napísané a doručené. Aké základné pravidlá by ste mali dodržiavať pri ich písaní a posielaní?

Prečo písať firemné vianočné priania?

Mnohé firmy vianočné priania pre obchodných partnerov či klientov nepripravujú, čo je však veľká škoda. Majú totiž veľký význam. Adresátovi vyčaria úsmev na tvári, takže si vás automaticky bude spájať s príjemnými emóciami. Ukážete mu, že vám na ňom naozaj záleží a vážite si vzájomnú spoluprácu.

Firemné vianočné priania sú tiež veľmi dobrým nástrojom, ako sa pripomenúť partnerom či klientom, posilniť pracovné vzťahy a zvýšiť lojalitu.

Papierové verzus digitálne vianočné prianie

V dnešnej dobe mnohé firmy posielajú vianočné priania formou e-mailu. Tento prístup má svoje výhody – zaberie menej času, adresát prianie zaručene dostane včas a naviac šetríte prírodu, keďže nič netlačíte a fyzicky nedoručujete.

Na druhej strane, papierové vianočné priania sú oveľa osobnejšie a viac dávajú adresátovi najavo, že vám na ňom záleží. V konečnom dôsledku je len na vás, ktorú formu uprednostníte.

Ak zvolíte pohľadnicu, doplňte k zaujímavej grafike aj ručne napísaný odkaz. Odlíšite sa tak od iných firiem, ktoré obvykle uprednostňujú predtlačené priania.

Ako napísať vianočné prianie?

Základné pravidlo znie – firemné vianočné prianie by nemalo byť príliš dlhé. Na druhej strane, aby malo osobnejší charakter, neostaňte len pri jednoduchej formulke: „Veselé Vianoce a šťastný nový rok!“

Praktický tip: Vo vianočnom prianí sa môžete poďakovať za spoluprácu a vyjadriť vaše potešenie zo spoločne dosiahnutých úspechov. Úplne stačí niekoľko riadkov pekne štruktúrovaného textu.

Nesnažte sa nič predávať

Dávajte si pozor, aby adresát z textu nemal pocit, že jediným dôvodom, prečo posielate vianočné prianie, je niečo predať. Vo vianočnom prianí sa nesnažte propagovať vaše produkty alebo služby. Akékoľvek obchodné snahy z neho vylúčte. Už len samotný fakt, že vytvárate a zasielate vianočné prianie, je pre vašu firmu tou najlepšou reklamou.

Pozor na gramatiku

Slovo Vianoce sa píše s veľkým začiatočným písmenom. Pokiaľ je však vo forme prídavného mena, napríklad, vianočné sviatky, píše sa s malým písmenom.

Pozor si tiež dávajte pri písaní výrazu Nový rok. Ak je uvedený s veľkým začiatočným písmenom, vyjadruje jeden konkrétny deň – 1. január. Pokiaľ je napísaný s malým začiatočným písmenom, označuje celý nasledujúci rok. Ďalšie tipy nájdete v rubrike Lexika spisovne.

Inšpirujte sa, ale nekopírujte

Najcennejšie vianočné priania sú také, ktoré píšete od srdca. Nesnažte sa preto uľahčiť si prácu tým, že skopírujete prvé prianie, ktoré nájdete na internete a rozpošlete ho všetkým klientom či obchodným partnerom. Pokojne sa inšpirujte textami iných prianí, no pridajte do nich aj niečo osobné. V adresátovi tak vzbudíte oveľa silnejšiu pozitívnu emóciu.

Naša rada: Grafiku vianočného priania si nechajte pripraviť na mieru. Môžete do nej zakomponovať prvky, ktoré sú charakteristické pre vašu spoločnosť.

Buďte osobní

Nepíšte všeobecné priania, ktoré začínajú slovami „Vážený obchodný partner...“. Dajte si tú námahu a do každého priania uveďte meno, prípadne názov firmy adresáta. Dobrým zvykom je na koniec pridať vlastnoručný podpis. Nezabudnite uviesť vaše meno, názov spoločnosti a logo, aby adresát vedel, od koho prianie vlastne dostal.

Vianočné priania v cudzích jazykoch

Nezabudnite ani na klientov či obchodných partnerov zo zahraničia. Mať pripravené vianočné prianie aj v angličtine je už dnes bežnou záležitosťou.

Ak však spolupracujete s firmami z rôznych krajín, napríklad z Francúzska, Talianska či Maďarska, určite ocenia, keď im v schránke pristane prianie v ich rodnom jazyku, a to aj v prípade, že spolu bežne komunikujete v angličtine. Vyjadrujete tým, že ste pozdrav pripravili práve pre nich. V takomto prípade je stávkou na istotu obrátiť sa na prekladateľskú agentúru, ktorá spolupracuje s prekladateľmi z rôznych krajín. Môžete sa tak spoľahnúť, že vďaka profesionálnemu prekladu od rodeného hovoriaceho nevznikne žiadne faux-pas.

Kedy posielať vianočné prianie?

Odosielanie firemných vianočných prianí si nenechávajte na poslednú chvíľu. Najlepšie je posielať ich tak, aby adresátovi boli doručené približne 15. decembra.

Máte už pripravené vianočné prianie? Spomínate si na originálne či vtipné prianie, ktoré ste dostali? Podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch.

Dominik Parajka
Dominik Parajka
Junior Copywriter

Ako copywriter som začal v Lexike pôsobiť počas roku 2021. Online marketingu, blogom a textom na weby sa ale venujem už viac ako 5 rokov. Bavia ma cudzie jazyky, venujem sa predovšetkým angličtine. Tú som si obľúbil už v detstve, keďže počas základnej školy som žil takmer rok v Anglicku. Mám rád spoznávanie cudzích národností a ich kultúr.

Čítaj viac


Warning: Use of undefined constant sk - assumed 'sk' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/7/b/7bee0a3e-7035-488d-b211-e8aaa8409535/lexika.sk/web/wp-content/themes/lexika/single.php on line 69

Warning: Use of undefined constant en - assumed 'en' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/7/b/7bee0a3e-7035-488d-b211-e8aaa8409535/lexika.sk/web/wp-content/themes/lexika/single.php on line 73
Páči sa vám čo píšeme?
Povedzte to ďalej!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *