6 vlastností dobrého projektového manažéra – máte ich?
Lívia Moravčíková 17.06.2016 O Lexike Čas čítania: 3 min.Ak by ste u nás v kancelárii robili prieskum a pýtali sa, ktoré vlastnosti musí mať dobrý projektový manažér, každá z mojich kolegýň by pravdepodobne odpovedala inak. Sme rozdielne, no isté veci nás spájajú. Aké vlastnosti by mal mať každý dobrý projektový manažér? A čo to ten „projektový manažér“ v prekladateľskej spoločnosti vlastne robí? Čítajte nižšie.
Profil typického projektového manažéra LEXIKY:
- výška v priemere 1,65 cm;
- dlhšie hnedé vlasy;
- štíhlej postavy;
- pripravuje cenové ponuky na základe požiadaviek klienta;
- formátuje texty na preklad;
- vyberá vhodného dodávateľa a zrozumiteľne mu vysvetlí požiadavky klienta;
- priebežne kontroluje postup prác a odpovedá na prípadné otázky prekladateľa;
- kontroluje kvalitu dodaného prekladu podľa normy kvality ISO 9001;
- zasiela preklad klientovi;
- zabezpečuje tlmočenie a tlmočnícku techniku;
- vzdeláva sa v použití prekladateľských nástrojov a poskytuje podporu prekladateľom;
- vytvára bázu znalostí pre prekladateľov;
- vykonáva všetky procesy riadenia podľa normy kvality ISO 9001;
- priebežne plní svoje osobné úlohy;
- a hlavne – raz za mesiac umýva kávovar :).
Pre plnenie náročných dennodenných úloh (najmä starostlivosti o kávovar 🙂 ) je u nás takmer nevyhnutých týchto 6 vlastností projektového manažéra:
1. Je aktívny a zaujíma sa
Nedokáže sa napríklad pozerať na kolegyňu, ako tlačí po jednom adresné štítky. Navyše keď dodá, že to takto opakuje každý mesiac. Dobrý projekťák si prisadne a v rýchlosti vysvetlí, ako na štítky vytlačiť celý adresár naraz.
2. Vie to s ľuďmi a navrhuje konštruktívne riešenia
Každý deň komunikuje s rôznymi typmi ľudí, či už osobne, e-mailom alebo telefonicky. Napriek rôznym situáciám a náladám dokáže jasne a jednoducho podať aj zložitejšie informácie a príjemne, ale dôrazne uviesť veci na pravú mieru.
3. Neverí v multitasking a predsa odoláva stresu
Vie, že reálne je zoradiť si úlohy podľa priority a urobí to tak, aby ho to nevyviedlo z miery. Aj pod časovým tlakom úlohy (takmer vždy) bezchybne spracuje. Jednoducho si zachová chladnú hlavu a rozvahu aj vtedy, ak ju už iní stratili ;).
4. Prácu s PC ovláda na pokročilej úrovni
V MS Worde napríklad svižne vygeneruje obsah, pracuje so štýlmi a ovláda „fígle“ na úrovni pokročilého používateľa programu balíka Office.
5. Vie si zrátať „dve a dve“
Všetko do detailov zorganizuje a nastaví – od cenovej ponuky klientovi až po termín dodania a nič ho pritom neprekvapí. Vie aj to, čo znamená skratka DPH a ako ju rýchlo vypočítať. Celá suma delené sto krát dvadsať mínus pôvodná suma krát mínus jedna alebo inakšie? 😉
6. Sústavne sa vzdeláva a vedomosti zdieľa
Akademické vzdelanie bolo fajn, ale neuspokojí sa s ním. Zaujíma sa preto o novinky vo svojom odbore a informuje o nich aj kolegov navôkol. Nie, nehovoríme o dennej dávke showbizu na internete, ale o novinkách, ktoré umožňujú pracovať efektívnejšie.
Dobrý projektový manažér je ale v prvom rade všestranný a práca ho baví 🙂
Zaujala vás práca projektového manažéra? Chcete sa stať súčasťou nášho tímu? Pozrite si naše aktuálne voľné pozície.
V LEXIKE som začala pracovať ešte počas štúdia na vysokej škole v roku 2006. V čase, keď sa len rozbiehala e-mailová komunikácia a fax bol bežným komunikačným nástrojom. Rodinná atmosféra mi prirástla k srdcu a LEXIKU som si zamilovala. Niekoľko rokov som sedela na front desku, kde som zabezpečovala úradné preklady. Z tejto pozície som neskôr prešla na pozíciu projektovej manažérky. Tam som mala na starosti neúradné (odborné) preklady, tlmočnícke projekty a ďalšie jazykové služby. Rovnako som sa venovala zaúčaniu nových kolegov a tiež tvorbe internej dokumentácie, aby bolo vo všetkom, čo robíme, jasno. 🙂
Povedzte to ďalej!